poniedziałek, 6 maja 2013

Męcząca jest ta odwieczna prawda (1999 - 1 odcinek "Świata wg Kiepskich") "Dlaczego wszyscy muszą, wtedy kiedy ja muszę"? Długi weekend - w sobotę cała Zakopianka zapchana po uszy. Kilka godzin później, niedzielne popołudnie - pusto. U nas pod Zamościem to samo - w niedzielę odbywa się tzw giełda - cotygodniowy bazar z tysiącem różnych towarów (głównie ubrania ale nie tylko). 0 10.00 rano tato nie mógł dojechać na miejsce, bo jedyna zwykła szosa była zapchana na 10 km. I nici z zakupów. Dzisiaj to samo - pojechaliśmy po opryski na pole - gigantyczna kolejka. wszyscy się rzucili pryskać jednego dnia, zaraz po długim weekendzie. Dziś do wieczora same opryskiwacze widziałem w okolicy. Oczywiście nasz się zepsuł i trzeba było jechać drugi raz, po zawór. Ale pierwszy sklep był już zamknięty :) :P. Czysta złośliwość.


No szlag mnie trafia! Miałem już zdzierżyć bo tak jest już od paru tygodni. Ale dziś znowu to słyszę. W radiu, gazetach, telewizji dziennikarze i rozmaici eksperci wysyłają młodzież do szkół zawodowych, techników, na rzemieślnika. Sam premier mówi, że lepiej być pracującym szewcem niż bezrobotnym kulturoznawcą. Niby prawda, ale co mnie wkurza? To, że to głównie jest ta taka i owaka warszawka - WSZYSCY JUŻ PO STUDIACH! Jeśli to taka "świetna" fucha to proszę bardzo - dziennikarze do tokarek, profesorowie, ekonomiści, eksperci do kwiaciarni, tapicerki czy spawania. A ze swoimi dziećmi to co robią? Też posyłają ich na studia. No nienawidzę takiej hipokryzji i buty/bezczelności! Stary dowcip o Wałęsie, że "Nie, nie studentem to ja już nie będę" się kłania. Choć ja sam mam pomysł by na tych studiach humanistycznych po prostu wykasować stypendia socjalne i przenieść środki na kierunki ścisłe. No i wszystkim podwyższyć naukowe. Ale trzeba by też najpierw zrobić poważne reformy na rynku pracy - ściąć olbrzymi klin podatkowy, uelastycznić formy zatrudnienia - by łatwo było zatrudnić ale też zwolnić. To nie jest takie łatwe. Ale właściwe, a nie wysyłanie INNYCH do prac fizycznych. Mam nadzieję, że nie tylko mnie razi taki styl tych wszystkich reportaży.

Wczoraj pisałem, że Izraelowi nikt nic nie zrobi. A jednak
http://www.tvn24.pl/izrael-wsciekly-za-palestyne-google-w-zasadzie-uznal-istnienie-tego-panstwa,323622,s.html
Teraz to Izrael może Googlowi skoczyć :). To chyba jedyna olbrzymia korporacja którą lubię. IMHO zmienia świat na lepsze. Może i dąży do monopolu. Ale dobrze się maskuje z tym, że nas strzyże z kasy. Naprawdę taki marketing, bez marketingowców. Ja nie odczuwam nachalnej reklamy Googla (oni ją udostępniają innym) i nie mam wrażenia, że chce mnie wycisnąć z kasy (jak Apple). I zdecydowanie mi się podoba ich stawianie się czy to teraz Żydom, czy wcześniej Chińczykom (wiem, że to było słabe i spóźnione ale inne koncerny nie zrobiły nawet tyle i bez szmeru spełniały polecenia partii).

Związkowcy dalej będą strajkować w obronie przywilejów
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,zwiazkowcy-bronia-przywilejow-protest-sparalizuje-warszawe,86014.html
HGW jest słaba i należy się jej bura za wiele rzeczy. Ale w tej sprawie gorąco ją popieram i stoję murem za nią. Chciałbym by się nie ugięła. A związkowcom tradycyjnie w głowach się poprzewracało i ustroje im się pomyliły. O ile jeszcze darmowe przejazdy z i do pracy samym pracownikom się należą, to żądanie bezpłatnych biletów na wszystkie kursy, dla siebie swoich, żon, dzieci, dziadków, konkubentów (!) to kolejna bezczelność i tyle. To co - bilet w stolicy ma kosztować 10 zł by 30 tyś związkowców i ich rodzin sobie za darmochę jeździło??


A myślałem, że już się nie doczekam czasów gdy nie przyłącze się do hymnu "PZPN, PZPN la la la..." :)
http://sport.tvn24.pl/pilka-nozna,105/ekstraklasa,106/amnestia-na-nic-pokretna-logika-doprowadzi-do-zamkniecia-stadionow,323647.html

Takich kiboli trzeba krótko - w głowę, do nysek i na dołek. Zwłaszcza Wiślaków - niech sobie demolują własny stadion. Nie wina Lecha, że Biała Gwiazda słaba jest. Niech wezmą przykład z Żylety i pobiją piłkarzy :P :). W tym sezonie widać pozytywne skutki takiej "motywacji" :). Choć i tak liczę, że to Lech zostanie mistrzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz