czwartek, 7 sierpnia 2014

W 2015 roku Mucha Comics zostanie zamknięta :)






A przynajmniej jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. :) Mucha-Egmont Killerem :) może stać się mało znane (przynajmniej mi) wydawnictwo Eaglemoss. To kolejna firma specjalizująca się w Kolekcjach prasowych, tak jak DeAgostini czy inne Marshal Cavendish'e. :) Zwykle wydają fajne rzeczy ale po koszmarnych cenach. Eaglemoss u nas z tych mi znanych wydawało serię z modelami Ferrari, figurkami bohaterów Marvela czy ostatnio Szachy DC. Ale teraz po złej, zachodniej stronie Odry szykuje się prawdziwy super hit.

http://www.eaglemoss.de/dc-sammlung/die-graphic-novels.asp#features/12

To może być pierwsza dobra rzecz która przyszłaby do nas z Niemiec. Więcej, to pierwsza rzecz z Niemiec którą ja pragnąłbym by do nas przybyła. Co w naszej historii nigdy się nie zdarzyło. :) Dobra, żarty na bok. Jak zobaczyłem tego newsa na facebookowym fanpagu WKKM (DZIĘKI PANOWIE PROWADZĄCY) oczy mi się zaświeciły.

Wreszcie spełniłoby się to o czym myślę od ponad roku. Hachette udało się pozamiatać na komiksowym poletku  Kolekcją Marvela. Dopiero po pojawieniu się u nas WKKM polski rynek komiksowy odżył. Nagle dotychczasowe wydawnictwa ze zdumieniem i niedowierzaniem zobaczyły, że są u nas fani komiksów. W wystarczająco dużej ilości aby biznes był opłacalny. Dajcie nam dobre tytuły w dobrej cenie a będziemy je regularnie kupować. No i posypały się tytuły od Egmonta i Muchy w ilościach do 2012 roku niespotykanych.

Problemem została tylko niezwykle wysoka cena. Zdegustowany byłem faktem, że dwaj starzy wydawcy komiksowi w ogóle, w najmniejszym stopniu nie podjęli próby konkurowania z Hachette. Przenieśli się tylko z Marvela na DC i utrzymali wysokie marże oraz niskie nakłady. O wy dranie, pomyślałem :) Poczekajcie - ktoś kiedyś w końcu wyda taką Kolekcję z pozycjami DC i wtedy zaśpiewacie cienkim głosem. :) I minęły tylko 2 lata i wyszło na moje.

Ponieważ Hachette wydaje także niemiecką edycję WKKM ( http://www.zeit-fuer-superhelden.de/vorschau/ ), ktoś doszedł do tego samego wniosku co ja. :) Skoro w RFN wyszło już ponad 40 tomów, to nawet przy cenie 10 euro, to musi się opłacać. Klienci są , tylko po nich sięgnąć. I Eagelmoss Niemcy właśnie to robi. Tak jak Hachette wypuścili na wabia parę pierwszych tomów, a za chwilę ruszą na poważnie. I tak właśnie ma być! Ponieważ same modlitwy aby ukazała się edycja polska, mogą nie wystarczyć (tylko 39% Polaków regularnie chodzi do Kościoła :) ), jeszcze dziś wysmażyłem i wysłałem do nich poniższego maila. IMHO każdy fan komiksów natychmiast powinien zrobić tak samo. Jeśli to się uda i wyjdzie to u nas, wreszcie skruszymy wydawniczy beton w Polsce. A więc fani komiksów - do klawiatur. :))))))


eaglemoss@dbfactory.pl

Drogie wydawnictwo Eaglemoss Polska





Właśnie dowiedziałem się, że niemiecki oddział waszego wydawnictwa zamierza niedługo wydawać u naszego zachodniego sąsiada nową kolekcję prasową, zawierającą najlepsze komiksy od Wydawnictwa DC.

http://www.eaglemoss.de/dc-sammlung/die-graphic-novels.asp#features/12

Bardzo, gorąco proszę by polski oddział Eaglemoss rozważył wydanie polskiej edycji. Oczywiście wiem, że nie to jest prosta sprawa. Że musicie przeprowadzić badania rynku i spróbować wybadać potencjalnych klientów. Ale do nowego roku jest jeszcze sporo czasu i można to przeprowadzić przy odrobinie dobrej woli.

Nie chcę was pouczać i wymądrzać się, tylko uprzejmie proszę o rozważenie by ten tytuł znalazł się w waszych przyszłorocznych planach wydawniczych, bo i tak wypuscicie nowe tytuły w 2015.

Laickimi oczami potencjalnego klienta (mnie :) ) jest zapotrzebowanie na taką Kolekcję w naszym kraju. Pokazało to konkurencyjne Hachette. Ich polski oddział jakiś czas po brytyjskim wydał także u nas Wielką Kolekcję Komiksów Marvela po polsku. I się sprzedaje, bo niedawno ogłosili, że także w Polsce przedłużą wydawanie Kolekcji o drugie 60 tomów - tak jak w Wielkiej Brytani.

A wszystko spowodowane tym, że do 2012 roku brakowało na naszym rynku regularnych seri komiksowych z superbohaterami Marvela i DC. Wydawnictwo Mucha Comics i Egmont wypuszczało co jakiś czas albumy o tej tematyce, ale po pierwsze nieregularnie, po drugie bez określonego porządku, po trzecie w koszmarnie wysokiej cenie. Hachette mimo europejskiej ceny ~ 10 euro (jak w edycji niemieckiej czy francuskiej) i tak zawojowało rynek, bo byli 100% tańsi od dotychczasowych wydawców. Egmont i Mucha w ogóle nie podjęły walki konkurencyjnej. Poddały się i utrzymując wysokie ceny przestały wydawać komiksy Marvela, przerzucając się na DC.

I tu jest podobna możliwość dla Eaglemoss Polska. Zróbcie polskie wydanie Kolekcji DC, a rozniesiecie konkurencję i wykroicie dla siebie spory kawałek rynku. I nie będzie to trudne, bo Hachette przetarła wam szlak i wytworzyła potencjalnych klientów. Przyznaję, że do tej pory nie kupoałem żadnej waszej pozycji. W ogóle o waszym istnieniu dowiedziałem się parę miesięcy temu właśnie jak reklamowaliście Kolekcję DC Szachów. :) Ale obiecuję, że stanę się wdzięczynym i gorliwym nabywcą tej waszej pozycji. I mgę założyć, że znajdą się tysiące takich komiksiarzy jak ja. Nawet jeśli przeniesiecie cenę 13 euro bez żadnego dyskonta. To i tak mniej niż to co Egmont sobie życzy za swoje Batmany i inne pozycje DC. Proszę bradzo o poważne rozważanie wydawania takiej Kolekcji w naszym kraju.

P.S. Znalazłem wreszcie swoją wypowiedź z Forum Actionum z 30.08.2013 roku w której domagam się od Hachette wydania także Kolekcji DC by skończyć z chorymi cenami Egmonta i Muchy (pierwszy post na górze strony).
http://forum.cdaction.pl/index.php?showtopic=40011&st=840#entry3370797  

Teraz tylko kochane Eaglemoss niech wyda polską edycję Kolekcji DC i kolejny raz potwierdzi się, że 8azyliszek zawsze ma rację. :) :P :D

11 komentarzy:

  1. Stworzenie petycji jest chyba lepszym pomysłem, niż wysłanie przez każdego wiadomości (nawet skopiowanej z małymi poprawkami)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic nie stoi na przeszkodzie by robić i to i to. Ja napisałem swoj mail, podpiszę się też pod petycją jak ktoś ją stworzy i umieści na stronie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli taka kolekcja pojawiłaby się w Polsce to prawdopodobnie właśnie Mucha zajęłaby się jej opracowaniem. A większość komiksów Egmontu w księgarniach i dyskontach po obniżkach można kupić za mniej niż 13 euro (czyli 54zł). komiksy z Nowego DC można dostać za ok. 50zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawy jak rozwinie się ta sytuacja. Ciekawe czy Mucha dalej by coś wydawała, czy obniżyła ceny, czy utrzymywała się tylko z tłumaczeń dla Hachette i Eaglemoss. Zobaczymy co przyniesie czas, bo przecież mogą w ogóle tego u nas nie wydać. Ale chciałbym by wydali. :)

      Usuń
  4. Oby w 2015 zamknięty został ten blog,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co będziesz wtedy czytał i skąd czerpał wiedzę o świecie? :)

      Usuń
  5. No cóż, zajrzałem na tego bloga i zgodnie z oczekiwaniami widzę, że Twoja znajomość komiksowego rynku w Polsce jest znikoma, a powyższy post zawiera tyle "ciekawostek", że na Twoim miejscu wstydziłbym się wysłać takiego maila do Eaglemoss. No ale cóż, musiałem na własne oczy przekonać się, że te wszystkie pierdoły którymi zasypujesz Hataka, są także konsekwentnie prezentowane tutaj. No nic, pozdrawiam i życzę obudzenia się ze snu, w którym żyjesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaką to wielką znajomość polskiego rynku trzeba mieć, by stwierdzać oczywistości. Dla mnie pewne obiektywne fakty widać gołym okiem. Zwłaszcza różnicę jaka była wśród dostępnych pozycji komiksowych do 2012 roku i od 2013. Dopiero po wejściu na nasz rynek Hachette zaczęły się istotne zmiany na korzyść klienta widoczne nawet dla mnie.

      Cały tekst jest oczywiście pisany z przymróżeniem oka (buźka już w tytule) i jednym wielkim marzeniem fana komiksów. Nie wiem czy się spełni, ale gorąco bym tego chciał. By także pozycje DC w twardej oprawie wychodziły u nas po 40 zł za egzemplarz.

      Usuń
  6. Cholera.. pięknie i ładnie noo, ale mnie niestety nie podoba się pomysł z jakimś tam obrazkiem który tworzą te tylne brzegi okładek.. Po pierwsze, weź znajdź na to półkę, a po drugie.. lepiej jak tomik jest podpisany ładnie na tym brzegu :) To chyba takie specjalnie już zrobione by zmniejszyć prawdopodobieństwo kupowania wybranych egzemplarzy przez czytelnika..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://8azyliszkoweroznosci.blogspot.com/2014/07/poki-na-komiksy.html

      Usuń