wtorek, 5 września 2017

Ban na Forum Gildii 3

Kiedy znalazłem maile innych członków Portalu Gildia, napisałem odwołanie od decyzji gravesa do innych moderatorów. Gabriel mi niestety nie odpisał nic. CDJacek przesłał to:

Witaj!

Niestety, ale otrzymywałem w międzyczasie kopie dziesiątek, a właściwie
setek, skarg od różnych forumowiczów na Twoje wpisy i dużą ich część
uważam za zasadną. Nie mydl mi więc oczu, że chodzi o bana za wiadomości
prywatne.

Nie planuję odwoływać decyzji Gravesa, gdyż otrzymał on pełne prawo
podejmowania takowych w zakresie forum.
Temat możesz rozwiązać tylko z Nim.

Kopia maila idzie również do Gravesa.
 
Witaj! Podtrzymuję to co napisałem poprzednio - ostateczna decyzja należy do Gravesa i nie będę na nią wpływał w żaden sposób.
Dziwię się wręcz, że rekordowa liczba ostrzeżeń, które otrzymywałeś do tego czasu, moderacja oraz inne formy ostrzeżeń nie spowodowały wcześniejszego zbanowania.
 
Czyli praktycznie CDJacek  umył ręce. Nie zauważył, że najpierw graves sam wystawiał mi za błahostki osty. I tylko mnie a potem sam mnie oskarżał, że mam dużo ostów. Napisałem też skargę do redaktora naczelnego portalu pana Wojciecha Szota. Odpisał mi to:

Dzień dobry,

przeczytałem Pana maile jak i uzasadnienie Gravesa i nie zamierzam
podważać decyzji administratora forum. Rozumiem Pana argumenty, ale
dbając o jakość treści na forum myślę, że jest to dobra decyzja.

z poważaniem

Wojciech Szot
 
Gdy napisałem jeszcze raz, że ta decyzja jest pozaregulaminowa, niesłuszna, niesprawiedliwa i karany byłem TYLKO ja, dostałem krótką odpowiedź.

Dzień dobry,
ja już decyzję podjąłem, jest w poprzednim mailu.
pozdrawiam
Wojciech Szot
 
 
Czyli graves ma pełne poparcie do robienia sobie tego co chce. Regulaminem nikt się nie przejmuje.
A to mi napisał sam graves.

Witam,
Miałem nie zabierać już w tej sprawie głosu, ale jednak pozwolę sobie napisać parę słów.

Ban nie jest wynikiem ostatnich Pana wpisów lub tygodni.
To sumaryczne podsumowanie ostatnich dwóch lat na forum.
Zarejestrował się Pan 14-05-2015 i w ciągu trochę ponad dwóch lat napisał ponad 6,5 tysiąca postów.
W tej chwili na forum jest 5 615, ponieważ około tysiąca (jak przypuszczam byłem zmuszony w czasie tego czasu skasować).
Przez około roku Pana wpisy były tolerowane, jak przeważnie dla nowo zarejestrowanych, którzy potrzebują czasu na asymilację z nowym otoczeniem.
Od początku jednak ubiegłego roku zaczęły się nieustanne i ciągłe próby administracji i moderatorów zmiany Pana stosunku do forum Gildia.pl.

 
graves 10-08-2017, 23:01:09
spamowanie
+43
graves 27-06-2017, 23:40:51
spam
+42
graves 09-06-2017, 22:52:21
Za fałszowanie cytatów
+30
graves 08-05-2017, 22:35:38
Spamowanie
+30
graves 24-12-2016, 09:13:44
Zmniejszenie spowodowane awarią forum.
-5
graves 29-11-2016, 15:33:03
Pytanie o skany komiksu
+33
graves 20-11-2016, 22:09:43
Spamowanie
+30
fragsel 24-08-2016, 16:54:06
osobiste wycieczki, wpis atakujacy
+13
gildia.pl 20-08-2016, 11:25:31
nazywanie jednego z wydawców "chamskim"
+20
fragsel 17-04-2016, 23:10:41
Wycieczki osobiste
+20
gildia.pl 15-03-2016, 11:02:23
prowokowanie do kłótni
+10
 
Jak widać powyżej w sumie otrzymał Pan ostrzeżenia lub moderowania od 3 różnych osób moderujących.
W tym czasie kontaktowałem się z Panem za pomocą PW wielokrotnie. Sprawdziłem, że aż 55 razy wysłałem lub odpowiedziałem do Pana za pomocą PW.
Od Pana otrzymałem 96 PW.
W czasie tych naszych "pogawędek" wielokrotnie zapewniał mnie Pan, o swojej poprawie i zmianie zachowania na forum.
Niestety, ale nie była to prawda.

Mimo, że przekroczył Pan wszystkie granice otrzymywania ostrzeżeń - nikt nigdy na tym forum nie miał więcej jak 5 (i na pewno nie w tak krótkim czasie) - starałem się jednak zachować Pana na forum, mimo próśb o zbanowanie od innych użytkowników. Włączyli więc oni opcję ignorowania Pana postów na forum (co niestety nie sprawdzało się w 100%). Część z nich zrezygnowała wiec z naszego forum, aby nie być zmuszonym czytania postów zalewających tak wiele tematów i produkowanych przez Pana.
Ja wciąż jednak się wahałem. Zajmuję się tym forum już ponad 12 lat i bardzo niechętnie tracę użytkowników.
W ostatnich tygodniach głęboko zastanawiałem się co mogę jeszcze zrobić z sytuacją jaka była na forum.
Ostrzeżenia nie były już dla Pana żadną karą. Jak się okazało "moderowanie" również. Traktował Pan to jako drobną niedogodność, w której pisanie nowych postów trzeba było poprzedzić wykonaniem PW do mnie z rozkazem zatwierdzenia nowego posta. Co ciekawe większość z tych postów musiałem odrzucić, ponieważ poziom ich merytoryczny zostawiał wiele do życzenia i wywoływały natychmiastowe zgłoszenia od innych użytkowników forum jako spam lub zarzewie konfliktu.
Po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że skoro nie ma szans na zmianę Pana nastawienia do tego forum i nie ma już rokowań na poprawę - jedynym rozwiązaniem jest ban całkowity, o którym pisałem już wielokrotnie, że zostanie użyty w stosunku do Pana.

Po zbanowaniu odwołał się Pan do moich kolegów (do których przesyłam również ten mail) o rozsądzenie zasadności zbanowania.
Nie czkając na ich rozsądzenie założył Pan jednak natychmiast drugie konto (które zostało już przeze mnie zbanowane).
Wie Pan, że karą za posiadanie dwóch lub więcej kont w tym samym czasie na tym forum - jest natychmiastowy ban wszystkich tych kont.
Konto nazywało się 8azyliszek2 i było założone z używanej przez Pana adresacji IP.

W tym wypadku złamał Pan kolejny raz zasady tego forum co tylko umocniło mnie w decyzji o całkowitym zbanowaniu Pana konta podstawowego.
Stanie się tak z wszystkimi innymi kontami, które zostaną wykryte, a które jak napisał Pan na swoim blogu będzie Pan próbował założyć na naszym forum.

Z mojej strony to już ostatnia rozmowa.
 
Pozdrawiam,
Koordynator Forum Gildia.pl
Robert Góralczyk
 
 
A wystarczy by tylko spojrzeć, że gdy fragsel wystawiał mi ostrzeżenia, to wystawiał je również innym użytkownikom, bo to nie było tak że to ja bez powodu kogoś obrażałem. Za to jak graves wystawiał, to dostawałem je tylko ja, choć inni też pisali ostro.
 
Odpisałem mu w ten sposób
 
 Założyłem drugie konto pod jakże oczywistą nazwą 8azyliszek2 wyłącznie w celu odwołania się od pana decyzji ponieważ adres forum@gildia.pl był automatyczny i odrzucał moje maile. Chciałem napisać z niego  odwoławcze PW do innych moderatorów wobec pana stanowiska i wobec zablokowania mojego konta. I tylko to było moją intencją. Dopiero inny użytkownik wskazał mi adresy mailowe reszty redakcji. Gdybym o nich wiedział wcześniej, nie składałbym prośby o drugie konto, którego nazwę specjalnie wybrałem oczywistą, a nie w celu podstępu.

Jak widać na tej tabelce ostrzeżeń z 5 na 6 (z tego 4 w 3 miesiące) wystawił mi pan za "spamowanie". Stąd właśnie był wzrost moich PW do pana bo wyraźnie było widać, że ja dostaję aż ostrzeżenia ale jednocześnie nie dostaje ich nikt inny za posty w dokładnie takim samym stylu. Prosiłem, ciągle prosiłem o wyjaśnienia, dlaczego tylko moje posty są tak traktowane, a powtarzające się posy innych użytkowników w dokładnie takim samym stylu pojawiają się na forum i z nimi nie ma problemu. Nawet teraz w temacie Uwagi na temat forum wiszą właśnie takie spamowate wg pana posty zaostrzające dyskusję i nic z nimi nie jest zrobione. Czy w koncu doczekam się odpowiedzi na to pytanie czemu tylko ja jestem traktowany tak ostro, a inni nie? Gdyby tak było to ci wnoszący skargi na mnie również mieli by bogatą kartotekę ostrzeżeń.

Dobrze - może pisałem czasem posty nie na temat, ale inni też ciągle tak pisali. Poza tym byłem nieregulaminowo obrażany i zgłaszałem to do pana jako moderatora forum. A pan znowu nie reagował i karał tylko mnie. Pisałem PW do innych moderatorów, ale nie dostałem na nie odpowiedzi. I tak znowu pan mnie ukarał i ja pisałem PW, że to niesprawiedliwe, że inni tez tak piszą, wskazałem przykład połajanki która leciała zupełnie normalnie i znowu pan do tego się nie odniósł. Tylko podnosił pan fakt że to na mnie skargi były. A jednocześnie moje skargi były odrzucane. Dlaczego? Dlaczego nie przeszkadzały pany dziesiątki skarg mających podtekst tylko personalny a nie merytoryczny. Znaczy ich merytoryka pewnie sprowadzała się do tego że tych kilku osobników się ze mną nie zgadzało, nie podobały się im moje poglądy, czepiali się każdego postu i znowu robili do mnie wycieczki osobiste. Ale znowu - na to pan nie reagował.

I właśnie dlatego był wzrost liczby moich PW do pana. Prosiłem też pana o wyraźne instrukcje, czego nie robić, czego nie pisać. Ale pan to zbył milczeniem i wysyłał tylko ogólniki. Ja myślałem, ze jak się będę trzymał regulaminu będzie wszystko ok. I w żadnej z tych 55 PW w których mi pan napisał ani razu nie powiedział pan że piszę do pana za dużo PW (poza ostatnią z banem). Nie zgroził mi pan karą gdybym napisał do pana kolejne PW. Dlaczego? Jak pokazuje moja historia ostrzeżeń od fragsela ja się stosowałem do jego uwag. Wystarczyło mi jasno powiedzieć. Jednocześnie moderator fragsel karał też te osoby które atakowały mnie i same się skandalicznie zachowywały. I ja to rozumiałem. Natomiast nie mogę zrozumieć pana zachowania. Jako moderator powinien pan stosować regulamin równo wobec wszystkich. A jeśli już dać mi tego bana, to razem z ostatnim ostrzeżeniem. Też bym się z tym nie zgadzał,ale to by miało jakiś tam sens. Natomiast wlepienie mi go 2 tygodnie potem gdy nie pisałem nic na forum, gdy nie prosiłem pana o żadne zatwierdzenia, tylko dlatego że napisałem do pana 3 PW by ukarał pan osobnika który wysłał do mnie PW "jesteś łoś". A zrobiłem to dlatego, że mnie pan 29 listopada 2016 ukarał za złamanie regulaminu w PW. To myślałem, ze automatycznie zrobi pan to samo z tym forumowiczem. Znowu pan nie zareagował, więc napisałem te 3 PW. I potem wlepił mi pan bana. Za PW. Choć nie ma takiej rzeczy w regulaminie.

Wystarczyło mi napisać żebym nie pisał do pana PW. Nie zrobił pan tego. Jak że więc może pan czynić z tego zarzut wobec mnie skoro jest pan moderatorem. Korespondencja między moderatorami a forumowiczami jest przecież czymś normalnym na forum. Nie mieściło mi się w głowie, że możliwy jest ban od moderacji bez łamania zapisów regulaminu.

A teraz składam solenne przyrzeczenie. Jeśli chce pan mnie uciszyć za całokształt, to trudno. Ale niech pan nie daje mi bana pernamentnego. Za tzw całokształt niech pan mi da 99%. Przez ponad 2 miesiące  albo i 3 nie będę pisał nic na forum a pan sam się przekona czy poziom postów wzrósł czy prawdziwe trole znajdą sobie nowego konika. Nigdy w życiu już nie poproszę pana o żadne zatwierdzenie postów, nie napiszę ani jednej PW skargi, będę siedział cicho jak mysz pod miotłą. A za pierwsze złamanie zasad walnie mi pan 100% i ostatecznie wywali z forum. Ja chcę sobie tylko spokojnie pisać na dane tematy.Nie odpowiadam za to, że komuś się nie podoba że ma inne zdanie niż on. Były moderator fragsel wrócił na forum jako Lucas Corso, proszę go zapytać jak on traktował te wpływające na mnie skargi. Ja bez szemrania akceptowałem jego decyzje.
8azyliszek

Ale odpowiedzi już nie dostałem. Czyli podsumowując z mojego punktu widzenia - graves wystawił mi 6 ostrzeżeń w 8 miesięcy z tego aż 5 za wg niego "spam". Ale wychodzi na to, że spam na Forum Gildii robiłem tylko ja, bo żaden inny użytkownik nie dostał takiej kary. W PW pokazywałem gravesowi inne posty w stylu za co ja dostałem ostrzeżenie ale nie dostawałem odpowiedzi, czemu tylko ja je dostaję, mimo iż inni piszą tak samo. Skarżyłem się też na rzucających wyzwiskami wobec mnie, ale też odpowiedzi nie dostałem i stąd wyszło tyle PW do moderatora. Najśmieszniejsze jest to, że za duża liczba PW i założenie drugiego konta tylko po to by napisać PW do kogokolwiek innego odwołanie też jest zarzutem wobec mnie. PW o akceptację postu w jednym czy drugim temacie (bo graves sam mi napisał, że nie czyta wszystkich) też jest powodem żeby mnie ukarać. Pisanie odwołań nie ma sensu, bo moderator graves może robić co sam uważa za stosowne. Zasady, regulamin forum, netykieta służy tylko moderatorowi a nie może być podstawą do obrony przed jego autorytatywnymi decyzjami.

Zbanował mnie na amen i nie mam jak wrócić. Czyli wystarczy wysyłać dziesiątki bzdurnych skarg na forumowicza, który jest lepszy w dyskusji. Można go tez obrażać i nic się takiemu komuś nie stanie. Nie można za to pisać PW o obronę i opierać się na regulaminie.

Jeju - tęsknię za fragselem. Był surowy ale sprawiedliwy. potrafił przejrzeć te bzdurne skargi od nadpobudliwych forumowiczów i karać wszystkich równo. I był spokój. graves któremu moderować się już nie chce, jak sam napisał, nie chciał spojrzeć dogłębniej na daną sprawę. Dał posłuch forumowej "elycie". Najgorsze jest to, że mnie nie ostrzegł. Nie napisał wprost - siedź cicho bo cię zbanuję. Tylko najpierw zbanował, a potem napisał, że powinienem siedzieć cicho. A inni z administracji na to mu przyzwolili.

Teraz wszyscy na Gildii będą mieli wreszcie forum bez spamu, "jakość treści na forum" będzie rzeczowa i kulturalna, znikną pyskówki i zamieszanie. Tzn moim zdaniem tylko do czasu aż znajdzie się kolejny ktoś, kto nie zgadza się z ogółem i będzie można go obwinić o wszystko co najgorsze.

12 komentarzy:

  1. 8azyl, kolekcja Star Wars startuje zaraz. Czekam na wpis tymże temacie. Gimbów z Gildii olej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre forum nie jest złe. Teraz zmuszony jestem pisać tylko na Avalonie. Jak wyjdzie ta Kolekcja SW i się wyrwę z roboty, to kupię. Ale teraz już wiadomo czemu Hachette nie ruszyło z Kolekcją SW. Bo zrobiło to De Agostini.

      Usuń
    2. Dobrze ze kolekcja SW od DeAgostini bedzie obejmowala całosc SW i to w kolejnosci i bez luk. Brak bedzie tylko komiksow ktore wydaje Egmont pod nazwa Star Wars Komiks. 8azyl, powiem ci ze brak ciebie na Gildii jest widoczny, brakuje twojego kolorytu. Nie wiem doprawdy dlaczego tak sie ciebie uczepili. Ja kolekcje SW od DeAgostini lykam w calosci. Takoż samo jak Conana od Hachette.

      Usuń
    3. Po prostu jak ktoś na forum jest zapatrzony tylko w siebie, to nie może znieść kogoś innego z odmiennym punktem widzenia. I mnie bawiła ta dziecinna wręcz furia niektórych forumowiczów, którzy potrafili robić tylko wycieczki osobiste, bo im się argumenty skończyły.

      Nie wiem tylko czemu graves przyznał im rację. Dla mnie jest to czyn kompletnie niezrozumiały.
      Pisz do gravesa, proś go o zmianę decyzji. Na moje maile nie odpowiada...

      Usuń
    4. Wow ! ale cie boli dupa z powodu bana. Widać, że pisanie głupot na forum tak weszło ci w krew, że teraz przechodzisz to jak brak nikotyny... Jesteś w stu % sam sobie winien. Ze swojej strony byłem w szoku, że administracja tak długo pozwalała ci szaleć. Widać, że zasady forum były dla ciebie zbyt trudne do zaakceptowania i po prostu forum nie było dla ciebie. Wywalili cię z CD-Action, Gildii z Avalonu też cię wypierdolą. To tylko kwestia czasu jak sam się nie zmienisz. Najbardziej podobało mi się odwołanie do Wojciecha Szota - ale z ciebie wyrafinowany dupek. Czasu wolnego kolego to ty masz. Po dłuższej przerwie od forum, wróciłem i normalnie jest mega przyjemnie. Bardzo dobra decyzja. Wtóruje ci tutaj zapewne tylko Gr8responsibility - koleś od głupawych docinek. Zresztą ja was wsadzam do jednego worka.

      Usuń
    5. Up
      Zgadzam się w 100%.
      Stary chłop, a zachowuje się jak dziecko. Te jego odwołania to niezła komedia, aż mi się przypomniały czasy gdy chodziłem do podstawówki (20+ lat temu) i były podobne spiny. Bazyl powinien prędko udać się do psychologa bo widać, że ma potworne problemy emocjonalne, ale i tak lepsze od psychologa byłoby znalezienie kobiety.

      Usuń
  2. DO GRAVESA

    "
    Jak ktoś - sam - jeden - przysparza moderatorowi 10 razy więcej pracy - to moim zdaniem jest to powód, aby się z nim pożegnać.
    "

    Tylko te tony spamu w zdecydowanej większości nie były dziełem 8azyliszka tylko ludzi, którzy z uporem maniaka ciągle komentowali jego posty.

    A ostrzeżenia to ostatnio nawet nie wiem za co dostawał, większość była według mnie wręcz za nic a osoby, które wyzywały go od łosiów, kretynów i debili mają czyste konto.

    Mam nadzieję, że ustosunkujesz się do tego postu, może być na forum albo tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Nigdy w życiu już nie poproszę pana o żadne zatwierdzenie postów, nie napiszę ani jednej PW skargi, będę siedział cicho jak mysz pod miotłą." Ty nie potrafisz siedzieć cicho jak mysz pod miotłą. Jeśli faktycznie miałbyś siedzieć cicho jak mysz pod miotłą to by się równało z tym, że nie będziesz nic pisać na forum, a to jest jak najbardziej możliwe z racji tego, że masz bana, ale w niczym nie przeszkadza by regularnie czytać forum. Tak więc zaglądaj na forum gildii, czytaj ciekawe recenzje i newsy z nowościami komiksowymi i sobie siedź cicho jak mysz pod miotłą :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Płacz i lament bazyliszka Cz. 3
    Z ilu części składa się ten dramat?


    Gr8responsibility

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ktoś chciałby być mną, jak miło

      Usuń
    2. Zielony jak zwykle nie zrozumiał aluzji.

      Usuń